Bez kategorii

Gdzie się ukrył…?

Nazwaliśmy nową grę „Gdzie się ukrył…?, gdyż za każdym razem można zmieniać jej nazwę. Zabawa polega na tym, aby szukać np. ulubionej zabawki/maskotki dziecka (wtedy zaczynamy grę np. od słów „gdzie się ukrył miś”) – zamiast maskotki można ukryć dowolny inny przedmiot, np. lizaka, albo nową książeczkę 🙂

Zabawa jest prosta, ale wymaga nieco pracy i pomysłowości – tym razem nie dziecka, ale rodzica 😀 Polega ona na tym, że ukrywamy przedmiot (np. maskotkę), a zadaniem dziecka jest jego odnalezienie, przy pomocy wskazówek ukrytych w mieszkaniu (lub ogrodzie). *

Wskazówki powinny być dobrane do wieku dziecka, a mogą być w formie: rebusów, pytań, wyrazów do przetłumaczenia z języka angielskiego, zadań matematycznych, zadań do wykonania (np. dziecko otrzyma kolejną wskazówkę gdy powie wierszyk, albo zrobi 3 przysiady – rozwiązanie dobre dla młodszych dzieci).

Jeśli dzieci potrafią czytać mogą bawić się same, jeśli zaś nie – przychodzą z karteczką do rodzica i razem starają się znaleźć rozwiązanie zagadki. Aby ułatwić Wam zadanie podpowiadamy kilka przykładowych  zadań!

*pierwszą wskazówkę dzieci dostają do ręki, a ostatnia wskazówka prowadzi do ukrytego przedmiotu

Pierwsza zagadka

POD DYWANEM – aby znaleźć tę odpowiedź, trzeba odgadnąć co przedstawiają poszczególne obrazki. Numery nad obrazkami pokazują, która litera z wyrazu utworzy hasło (ptak_1 = P, koło_2 = O, drabina_3 = D czyli POD)

Druga zagadka

SZAFA – należy rozwiązać rebus, który pokaże hasło. Kolejna wskazówka może być więc przyklejona do drzwiczek szafy, wsunięta pod nią, albo widoczna na półce, gdy dziecko otworzy szafę

Trzecia zagadka

ZAMRAŻALNIK, LAMPKA, PRALKA – tworząc proste zagadki lub rymowanki możemy wskazywać przedmioty, na/w których umieściliśmy kolejne wskazówki

Czwarta zagadka

MLEKO (nalepiamy więc kolejną wskazówkę na kartonie z mlekiem) – zagadka matematyczna 🙂 Trzeba rozwiązać wszystkie równania, a litery przypisane do poszczególnych wyników wpisać w odpowiednie pola „krzyżówki”

Piąta zagadka

SZUKAJ W BRĄZOWYM BUCIE – w zależności od wieku dziecka można tworzyć dłuższe lub krótsze zagadki tekstowe

Szósta zagadka

Możemy nie wskazywać dokładnego miejsca, w którym znajduje się kolejna wskazówka, ale np. przykleić ją do ramki obrazu i dać do jej odnalezienia takie podpowiedzi

Siódma zagadka

SZUFLADA Z WIDELCAMI – po wpisaniu w górne kwadraty literek przypisanych do poszczególnych liczb pokaże się nam hasło

Ósma zagadka

A jeśli dzieci uczestniczące w zabawie nie potrafią jeszcze czytać, można narysować miejsca w których ukryte są kolejne wskazówki

U nas jest to przykładowo: DONICZKA, KUBEK W KROPKI, DOMEK DLA RYB czyli AKWARIUM 🙂

Jeśli bawicie się w ogrodzie, dzieci mogą uczyć się przy tej okazji nazw drzew, kwiatów – czyli np. rozwiązaniem zagadki będzie słowo: dąb, brzoza, róża (i wtedy przy danej roślinie zostawiamy kolejne wskazówki). Możliwości w tej zabawie jest bardzo dużo – mamy nadzieję, że się Wam ona spodoba 😀 !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *